Les nostres xarxes socials

Newsletter

Vols rebre les últimes novetats de Montaweb?

Subscriu-te a la nostra Newsletter.

Enviar

Les nostres xarxes socials


El més llegit

  1. 1Errores al promocionar un post de Instagram

El més comentat

  1. 3Què és un troll i com controlem el seu atac a les xarxes socials d'una empresa
  2. 2Els quatre components del marketing online
  3. 1Claus per a l'estratègia de Posicionament web SEO empresarial
  4. 110 tendències en e-commerce per al 2017
  5. 1LA TIENDA TOP MODEL, disseny fashion i SEO a la botiga online de Top Model

Categories

BlogVeure més

BlogBlog

tornar
  • 14
  • Desembre
  • 2016

10 tendències en e-commerce per al 2017

Publicat per Natàlia (català) en Marketing Online, Botigues Online 1 comentaris
Tendències e-commerce 2017

El comerç electrònic s'ha convertit en una de les principals formes de compra a tot el món. La comoditat que ofereix comprar des de qualsevol dispositiu i en qualsevol lloc és una de les principals avantatges de l'e-commerce.

 

Això ha fet que proliferin les botigues online per a tot tipus de productes i serveis. Donada la gran competència, seduir al consumidor i oferir-li una experiència de compra personalitzada és fonamental per fidelitzar-lo. Però el món de la compra online evoluciona cada dia i no hi ha temps per quedar-se enrere...

 

En aquest article descobriràs 10 tendències que marcaran l’ e-commerce el proper 2017.

 

1. Productes i serveis a mida:

 

El marketing, entès també com l'estudi de les necessitats dels clients per oferir solucions, se centrarà en el disseny de productes i serveis a mida de cada usuari.

 

2. Marketing web personalitzat:

 

De la mateixa manera que les anomenades cookies rastregen la nostra navegació i afavoreixen que la publicitat online ens impacti amb anuncis de productes o serveis que hem estat investigant a Internet, les botigues online han d'oferir una experiència de compra personalitzada a cada client. Amazon va per davant d'aquesta tendència, ja que a dia d'avui ja personalitza la pàgina d'inici dels seus clients reflectint les seves compres anteriors, les seves recerques i recomanant-los productes similars.

 

3. Omni-chanel

 

Atès que el 85% dels compradors online comencen la seva compra en un dispositiu i l'acaben en un altre, els e-commerce han de treballar per unificar l'experiència de compra en tots els dispositius. És a dir que l'atenció al client, les promocions, els descomptes, la informació dels productes i altres factors han d'estar relacionats en tots els canals de distribució i comunicació de l'empresa.

 

4. Integració de la botiga física i de la botiga online

 

Aquesta serà una tendència que començarem a veure al 2017, tot i que serà un petit aperitiu del que està per arribar. Es tracta del trencament de barreres entre el món online i l'offline. Naixeran les botigues intel·ligents, en les quals serà igual si es compra a la botiga física o a la botiga online, ja que tot el procés de compra estarà integrat. Amazon ja ha presentat el seu nou concepte de supermercat sense caixes (AmazonGo), en el qual el client agafa el producte i el valor d'aquest es carrega automàticament en el seu compte d'Amazon, sense necessitat d'esperar ni de fer cues per pagar-lo. Aquesta integració suposarà una autèntica renovació del comerç físic tal com l'entenem actualment.

 

5. Social commerce

 

El 61% dels consumidors online llegeix opinions abans de realitzar una compra i aquestes opinions confereixen 12 vegades més confiança que les descripcions dels propis productes o serveis. Fruit d'aquestes dades, serà fonamental involucrar els clients, perquè comparteixin la seva experiència de compra favorable, i si no ho ha estat, analitzar el per què i solucionar el problema el més aviat possible. El reconeixement i la influència de les marques depenen, en gran mesura, del concepte que els seus potencials clients tinguin d'elles.

 

6. Big data intel·ligent

 

Representa un pas més del Big data, o del procés d'obtenir dades dels clients o potencials clients per a dur a terme accions de marketing. Es tracta de l'aplicació de la intel·ligència artificial en el tractament de les dades, per tal de conèixer i tenir un millor perfil dels consumidors i de les seves preferències per fer que les botigues "aprenguin" dels gustos i costums dels seus clients i es tornin, així, més eficaces i atractives. A més, l'anàlisi de dades en temps real permet monitoritzar els usuaris mentre fan una compra, fet que permet identificar possibles problemes i extrapolar tendències de consum.

 

7. Continguts que sumin

 

El marketing de continguts es manté com una tendència a l'alça en el 2017. El vídeo es consolida com un contingut d'èxit. Però més enllà d'afegir descripcions llargues als productes, les botigues online han d’esforçar-se per generar continguts propis que captivin als potencials clients i als cercadors.

 

8. Location targeting

 

L'augment significatiu de l'ús d'Internet en els mòbils fa que la integració del dispositiu GPS d'ubicació sigui molt interessant per a les campanyes de marketing. Es preveu que la publicitat pensada per a dispositius mòbils estigui basada en la localització dels potencials clients. De la mateixa manera, el fet de tenir "localitzat" al públic potencial permetrà alinear l'experiència del comerç electrònic online amb la de les botigues físiques. Això serà un fet real amb la implantació dels beacons, uns petits dispositius que s'instal·len en els comerços i que registren dades del comportament dels consumidors. Gràcies a aquests dispositius, es podrà enviar als clients ofertes al mòbil en el mateix moment en què estan mirat un producte a la botiga física amb un descompte del mateix, per exemple.

 

9. Enviaments més ràpids

 

A l'espera de la penetració dels famosos drones d'Amazon, capaços de lliurar comandes en un temps rècord en qualsevol lloc, al 2017 seguirà la lluita per aconseguir lliurar les comandes abans que la competència. El termini de lliurament més competitiu s'ha convertit en un valor diferencial molt positiu. Per això, els grans operadors logístics que serveixen a les botigues online s'estan afanyant a obrir punts de recollida a cada poble o barri, mitjançant acords amb el comerç local.

 

10. Marketing multidispositiu

 

La publicitat online tendirà a focalitzar al màxim, segons gustos, patrons de compra i altres factors obtinguts mitjançant el big data. El rastre de la galetes serà seguit mitjançant el remarketing, que permet mostrar anuncis de productes o serveis que el client ha estat veient en la navegació web. Però a més s'expandeix per tots els dispositius de l'usuari, seguint amb la idea del marketing web personalitzat.

 

A aquestes 10 tendències del comerç electrònic per al 2017 se li poden sumar altres, entre les que destaquen l'èxit de models de negoci relativament nous, però que venen per quedar-se, basats en l'economia col·laborativa. En aquest sentit, trobem exemples que ja operen actualment, com Uber (per al transport) o Airbnb (per l'habitatge).

 

Conèixer les noves tendències del comerç electrònic ens ajudarà a planificar l'estratègia de marketing online per al teu negoci.

Categories: Marketing Online , Botigues Online

1 comentarios en esta entrada

Deixi'ns el seu comentari

Ens encantaria conèixer la seva opinió. Si us plau, procuri que els seus comentaris estiguin relacionats amb aquesta entrada. Respecteu també als altres lectors d'aquest blog. Els comentaris off-topic, promocionals, ofensius o il•legals seran editats i esborrats.

 

Enviar comentari
*Camp obligatori
Informació legal
x

Empresa: MONTAWEB SL

NIF: B-64982762

Direcció: Pl. de l'Àngel 15, 2n 2a 08202 - Sabadell - Barcelona

Telèfon: 93 727 50 56

e-mail: info@montaweb.com

 

[...]
Carregant...
[...]
Carregant...

Accés Àrea de Clients

  • Contrasenya*
  • ¿Ha oblidat la contrasenya?
  • >Entrada Àrea de Clients