Les nostres xarxes socials

Newsletter

Vols rebre les últimes novetats de Montaweb?

Subscriu-te a la nostra Newsletter.

Enviar

Les nostres xarxes socials


El més llegit

  1. 1Errores al promocionar un post de Instagram

El més comentat

  1. 3Què és un troll i com controlem el seu atac a les xarxes socials d'una empresa
  2. 2Els quatre components del marketing online
  3. 1Claus per a l'estratègia de Posicionament web SEO empresarial
  4. 110 tendències en e-commerce per al 2017
  5. 1LA TIENDA TOP MODEL, disseny fashion i SEO a la botiga online de Top Model

Categories

BlogVeure més

BlogBlog

tornar
  • 12
  • Juliol
  • 2017

7 etapes imprescindibles per definir el teu client ideal

Publicat per Lydia (català) en Marketing Online, Botigues Online comentar
Imatge Inbound Marketing

Si t’interessa el món del màrqueting digital, és possible que hagis escoltat a parlar de l’Inbound Marketing com la nova manera de realitzar tècniques de màrqueting i publicitat de forma no intrusiva

 

La finalitat del l’Inbound Marketing és connectar amb l’usuari (possible comprador potencial del teu negoci) des del principi del procés de compra i acompañar-lo mitjançant els continguts adequats fins a la seva transacció final.

 

Segurament reps sovint inputs publicitaris que t’animen a comprar en el teu dia a dia. Però t’has parat mai a pensar com li agradaria al teu comprador ideal rebre’ls? Descobreix-ho a continuació!

 

Exemple de Buyer Persona

Es tracta doncs de fer màrqueting de manera que els clients no se sentin pressionats ni perseguits per missatges publicitaris, sinó que trobi en el venedor una atracció natural que li resulti útil i interessant. És per aquesta raó que fins i tot s’ha arribat a anomenar l’Inbound com a love marketing.

 

La importància de definir bé el buyer persona

 

Si tens un negoci o estàs pensant en obrir-ne algun segur que t’has preguntat per quina seria la millor manera de definir el perfil dels teus consumidors. El client ideal o buyer persona  és un concepte íntimament lligat a l’Inbound Marketing, ja que s’utilitza per a descriure de forma detallada els punts de vista i públic objectiu d’una empresa. De fet, el buyer persona és una representació fictícia del teu client ideal creada a partir d’una investigació prèvia amb dades demogràfiques, comportaments, necessitats i motivacions.
El fet de tenir ben definit el teu client ideal et facilitarà la comunicació amb els teus clients a través dels diferents canals que utilitzis (xarxes socials, blog, web, etc.) i molt probablement aquests continguts l’atraurà de manera més eficaç per tal d’acabar-los convertint en clients reals.

 

Com crear el buyer persona?

 

El primer que cal tenir clar abans de definir el teu client ideal és si el teu negoci ofereix productes o serveis dirigits a diferents tipus de d’usuaris. En cas afirmatiu, hauràs de crear un buyer persona per a cada segment de client ideal
Per a definir un buyer persona, necessitarem treballar amb dades palpables i no amb idees superficials o pre-assumides, doncs volem saber amb detall quines són les seves preocupacions, aspiracions, inquietuds i quina és la millor manera d’ajudar-lo a obtenir solucions als seus problemes.

 

Comencem, per tant, a veure quins serien els 7 passos imprescindibles per a crear el buyer persona de manera eficaç:

 

1. Pregunta’t qui és i què fa: Perquè un buyer persona ens funcioni cal que puguis definir-lo amb una petita presentació bàsica de com és.  Dóna-li nom i cognoms, fes-te preguntes sobre ell o ella i quina seria la seva situació familiar, on treballa, quin nivell d’estudis té, de quin poder adquisitiu disposa o quines aficions té. Tot plegat t’ajudarà a posar-li cara i a poder comunicar-t’hi de manera més empàtica.

 

2. Obté dades demogràfiques reals: Investiga i recopila dades sobre els teus clients actuals al blog, xarxes socials i web per tal de conèixer quines són les dades reals i poder extrapolar quines seran les del futur. Volem saber dades de segmentació clàssica basant-nos amb dades demogràfiques (sexe, edat, ubicació i nivell adquisitiu). A més concret, més definit serà el buyer persona. Evita usar intervals molt gran d’edat. És a dir, millor dir que té al voltant de 30 anys que no definir-lo com a persona d’entre 20 i 40 anys, ja que les inquietud i interessos d’una persona de 20 sovint no seran compartits amb una persona de 40. Una altra manera d’aconseguir respostes apart de les mètriques web serien les enquestes professionals, ja siguin via web, telefònica o en persona. Recorda que les mostres han de ser suficientment àmplies com per a obtenir-ne resultats fiables.

 

3. Esbrina els seus patrons de comportament: Conèixer el comportament dels potencials compradors és bàsic per a connectar amb ell i atraure-li l’atenció. És un usuari 2.0? Quines cerques realitza als buscadors d’Internet? Llegeix habitualment el correu electrònic? On busca els serveis i productes? És actiu a les xarxes socials? Prefereix l’e-mail o el telèfon per a contactar-hi?

 

4. Defineix els seus reptes i objectius: Preguntar-te per l’objectiu principal del teu buyer persona t’ajudarà a enfocar millor la comunicació amb ell per tal d’oferir els millors avantatges dels teus productes i/o serveis. Per exemple, és una persona amb poc temps lliure, té fills o prioritza la feina per sobre de tot?

 

5. Pensa com el pots ajudar: Un cop tinguis clars els objectius i reptes que afronta diàriament el teu client ideal és quan pots saber quins són els serveis o productes que més l’ajudaran. Fins i tot és possible que després d’aquest anàlisi se t’acudeixin millores a implementar a l’empresa per ajudar de manera més eficient al teu potencial comprador.

 

6. Avançat a les seves preocupacions: En aquest pas serà quan veuràs clars quins podrien ser els principals dubtes i objeccions per la contractació dels teus serveis o productes. Si saps amb antelació què li preocupa durant el procés de la compra, podràs implementar millores per tal d’aconseguir una compra satisfactòria.

 

7. Defineix bé el missatge de venta: Arribats a aquest punt ja hauries de ser capaç d’encertar què desitja el teu buyer persona i, per tant, poder sintetitzar fàcilment en un missatge breu i concís el missatge que li transmetràs.

 

A continuació et deixem un exemple del que podria ser el buyer persona per a una empresa de venda d’articles de moda.

Ara que ja saps com és el teu client ideal, determinar quin és el producte o servei de la teva empresa més adequat per a satisfer les seves necessitats serà molt més fàcil.


Si vols que t’ajudem a definir el teu buyer persona o desitges assessorament per definir un pla de màrqueting adequat per a la teva empresa, contacta ara amb Montaweb. T’ajudarem a que el teu negoci vagi un pas més enllà perquè se t’acostin els clients que desitges.

 

Categories: Marketing Online , Botigues Online

Deixi'ns el seu comentari

Ens encantaria conèixer la seva opinió. Si us plau, procuri que els seus comentaris estiguin relacionats amb aquesta entrada. Respecteu també als altres lectors d'aquest blog. Els comentaris off-topic, promocionals, ofensius o il•legals seran editats i esborrats.

 

Enviar comentari
*Camp obligatori
Informació legal
x

Empresa: MONTAWEB SL

NIF: B-64982762

Direcció: Pl. de l'Àngel 15, 2n 2a 08202 - Sabadell - Barcelona

Telèfon: 93 727 50 56

e-mail: info@montaweb.com

 

[...]
Carregant...
[...]
Carregant...

Accés Àrea de Clients

  • Contrasenya*
  • ¿Ha oblidat la contrasenya?
  • >Entrada Àrea de Clients