Les nostres xarxes socials

Newsletter

Vols rebre les últimes novetats de Montaweb?

Subscriu-te a la nostra Newsletter.

Enviar

Les nostres xarxes socials


El més llegit

  1. 1Errores al promocionar un post de Instagram

El més comentat

  1. 3Què és un troll i com controlem el seu atac a les xarxes socials d'una empresa
  2. 2Els quatre components del marketing online
  3. 1Claus per a l'estratègia de Posicionament web SEO empresarial
  4. 110 tendències en e-commerce per al 2017
  5. 1LA TIENDA TOP MODEL, disseny fashion i SEO a la botiga online de Top Model

Categories

BlogVeure més

BlogBlog

tornar
  • 9
  • Novembre
  • 2016

Estratègia de marketing online per al Black Friday

Publicat per Natàlia (català) en Marketing Online, Botigues Online comentar
Estratègia de marketing online pel Black Friday

El proper divendres 25 de novembre es celebra el Black Friday 2016.

 

Les dades ens diuen que el 41,5% de les PIMES espanyoles que venen online participaran oferint productes i serveis rebaixats en la que és la major jornada de descomptes prèvia al Nadal. Però no totes porten a terme una estratègia de marketing online adequada que els hi asseguri l'èxit.

 

Descobreix en aquest article com planificar el Black Friday per vendre més a la botiga online.

Abans de començar, oferirem unes dades de context per entendre aquesta festivitat de les rebaixes.

 

Orígens de Black Friday

 

El "Black Friday" o "Divendres Negre" té el seu origen als Estats Units i té lloc un dia després del dia d’Acció de gràcies, que es celebra el quart dijous de novembre.

 

Aquesta jornada en els seus orígens es relaciona amb la desfilada que es realitza des de 1924 pels carrers de Nova York aquest dia, patrocinada pels magatzems Macy's.

 

Fred Lazarus Jr., creador de les primeres rebaixes, va ser l'impulsor d'aquesta celebració, que va arribar a Espanya el 2012 de la mà de les companyies Apple i Amazon.

 

Com planificar el Black Friday

 

Tot i que el Black Friday aquest any és el dia 25 de novembre, la majoria de botigues, tan físiques com online, estenen els seus descomptes durant tot el cap de setmana i fins dilluns, que és el "Cyber ​​Monday", o fins i tot tota la setmana anterior, des del dilluns 21 de novembre fins al dissabte dia 26.

 

Coneixent el dia de la festivitat i tenint el calendari present, el primer pas és definir les dates de la campanya de marketing online el Black Friday. Per fer-ho es pot tenir en compte quins dies s’acostuma a vendre més a la botiga online.

 

Un cop establert el període, el segon pas és definir els mitjans de marketing online a través dels quals es durà a terme la campanya. Els més habituals són:

 

  • La pròpia web de la botiga online
  • El blog associat a la pàgina web
  • L'eina de newsletters
  • Les xarxes socials

 

Definits els mitjans de marketing online, és el moment de pensar en "el missatge". En aquest cas s'ha de decidir quins descomptes s’aplicaran, en quins productes i si s’atorgaran altres beneficis per als compradors online, com ara les despeses d'enviament gratis.

 

Un cop s'ha definit el "quan", el "què" i  el "mitjançant" és important tenir clar el "com".

 

Accions de marketing online pel Black Friday

 

A continuació presentem les accions bàsiques que s'han de dur a terme a la botiga online i al blog associat a aquesta i descrivim com ha de ser la campanya d'e-mail marketing i la de social media marketing.

 

  • Botiga online: es dissenyaran banners atractius, destacant els descomptes i potenciant aquells productes o serveis que interessa més patrocinar. També es pot dissenyar una landing page, integrada a la mateixa botiga online, en la qual es presenti la campanya del Black Friday en el seu conjunt o es patrocinin productes o serveis concrets. Per als que vulguin més informació sobre aquest punt, us deixem el nostre article: "Com dissenyar una landing page efectiva".

 

  • Blog: es crearà un article al blog associat a la botiga online parlant del Black Friday i destacant els productes o serveis de la botiga online. Com és un blog, s'ha de presentar la informació de forma atractiva i aportar dades de valor o curioses. El blog potenciarà el bon posicionament web SEO de la botiga online.

 

  • Newsletter: l’enviament d'e-mails a la base de dades de la botiga online (tant de compradors com de subscrits) és una de les accions que millor pot funcionar, si es fa de manera correcta i "no invasiva". Per això s'ha de tenir molt clar què es vol potenciar (els descomptes en general? un producte o servei concret rebaixat?). La newsletter ha de ser atractiva i enllaçar a la botiga online o a la landing page creada per a l'ocasió.

 

  • Les xarxes socials: es dissenyaran posts per a les diferents xarxes socials, molt atractius i amb un missatge clar, que enllaçaran als diferents productes o serveis, a la landing page o a la pàgina principal de la botiga online. Aquests posts es programaran durant tota la campanya i es mesurarà el seu impacte. També es poden realitzar anuncis, amb Facebook Ads, per exemple, amb una segmentació adequada.

 

És important que el disseny gràfic de totes les creativitats (banners de la botiga online, newsletters, xarxes socials, etc.) tinguin una coherència d'estil, perquè la campanya sigui fàcilment identificable pels potencials clients. El missatge dels descomptes i altres beneficis també ha de ser homogeni.

 

Ara que ja saps com estructurar i dur a terme una estratègia de marketing online per al Black Friday, és important que comencis com més aviat millor a treballar-la per aprofitar el que és el dia de rebaixes més destacat de l'any.

Categories: Marketing Online , Botigues Online

Deixi'ns el seu comentari

Ens encantaria conèixer la seva opinió. Si us plau, procuri que els seus comentaris estiguin relacionats amb aquesta entrada. Respecteu també als altres lectors d'aquest blog. Els comentaris off-topic, promocionals, ofensius o il•legals seran editats i esborrats.

 

Enviar comentari
*Camp obligatori
Informació legal
x

Empresa: MONTAWEB SL

NIF: B-64982762

Direcció: Pl. de l'Àngel 15, 2n 2a 08202 - Sabadell - Barcelona

Telèfon: 93 727 50 56

e-mail: info@montaweb.com

 

[...]
Carregant...
[...]
Carregant...

Accés Àrea de Clients

  • Contrasenya*
  • ¿Ha oblidat la contrasenya?
  • >Entrada Àrea de Clients