Les nostres xarxes socials

Newsletter

Vols rebre les últimes novetats de Montaweb?

Subscriu-te a la nostra Newsletter.

Enviar

Les nostres xarxes socials


El més comentat

  1. 4Què és un troll i com controlem el seu atac a les xarxes socials d'una empresa
  2. 3Els quatre components del marketing online
  3. 2Claus per a l'estratègia de Posicionament web SEO empresarial
  4. 210 tendències en e-commerce per al 2017
  5. 2LA TIENDA TOP MODEL, disseny fashion i SEO a la botiga online de Top Model
  6. 1Disseny d’una nova botiga online per a Lovesexing.com

Categories

BlogVeure més

BlogBlog

tornar
  • 27
  • Gener
  • 2016

Les 10 tendències de Marketing Online per al 2016

Publicat per Natàlia (català) en Marketing Online, Posicionament web SEO, Web Mòbil Responsive, Email Màrqueting, Social Media Màrqueting, Disseny web comentar
Tendències-marketing-online

 

El gener és el mes dels bons propòsits i dels reptes, també per a les empreses. Cada organització o negoci treballa per dur a terme accions que l'ajudin a aconseguir un millor posicionament en el mercat.

 

Per això, si ens centrem en el món digital, cal saber quines seran les tendències de marketing online pel 2016.

Quan parlem de tendències de marketing digital ens referim al conjunt d’hàbits dels consumidors que, sumats i relacionats amb els avenços de la tecnologia, dibuixen un paradigma de previsions. Fruit d'aquesta teoria, podem definir aquestes 10 tendències:

 

  • El vídeo marketing online adquireix un gran protagonisme.

 

Els anuncis en vídeo no són una novetat, però, segons apunten els estudis, viuran la seva època daurada en el marketing online del 2016. Per què? Doncs, en primer lloc perquè Google ha decidit incorporar els vídeos als seus resultats de cerca. A més, els usuaris cada vegada es mostren més receptius a aquest tipus d'anuncis. Per aquest motiu, les plataformes de vídeo online YouTube, Vimeo, Vine, Snapchat, etc. han de ser una eina fonamental en l'estratègia de marketing online empresarial.

 

  • El mòbil es consolida com el dispositius de referència, per davant de l'ordinador de taula, de la tablet i d'altres dispositius.

 

Què vol dir això? Doncs que les organitzacions, negocis i botigues online han de centrar els seus esforços a crear la versió mòbil de les webs empresarials. Això farà que millori la usabilitat d'aquestes webs, és a dir que l'usuari pugui navegar millor pel site i pugui assolir el seu objectiu en la pàgina (informar-se, comprar un producte, inscriure’s en un curs, etc.).

 

  • Comença l'era de la realitat virtual.

 

Encara que en el 2016 encara no podrem treure-li tot el suc, tot apunta que aquesta era serà més realitat que mai, gràcies al llançament del dispositiu Oculus Rift, unes ulleres per a usuaris que llançarà al mercat una companyia matriu de Facebook. Quan arribi el moment, caldrà començar a planejar-se estratègies de marketing online perquè les empreses puguin aprofitar-se de les peculiaritats d'aquest i altres dispositius de realitat virtual.

 

  • El contingut segueix sent el rei per la qual cosa el marketing de continguts continua considerant-se una peça clau en l'estratègia de marketing online empresarial.

 

Generar informació de qualitat, pròpia i original de forma periòdica ajuda al posicionament SEO d'una web a Internet, i aquest fa que la pàgina aparegui més amunt en els resultats de cercadors com Google de manera orgànica, sense recórrer a la publicitat de pagament. A més, crear informació de valor per a l'usuari/client és fonamental per assolir un bon nivell d'engagement, és a dir per establir una relació en la que l'audiència pot expressar les seves necessitats, preguntes, queixes o suggeriments a la marca i aquesta pot contestar-les i treballar per solucionar-les. Per això, també juga un paper fonamental el social media marketing.

 

Tendències_Marketing_Online_2016
  • Els usuaris digitals exigeixen experiències de navegació web cada vegada més personalitzades.

 

Plataformes com Spotify permeten crear llistes de reproducció personalitzades i llocs web d'ecommerce com Amazon mostren als seus compradors suggeriments de productes, tenint en compte les seves compres anteriors i gustos personals. Aquests són dos exemples d'èxit, per als quals es requereix que l'estratègia de marketing online empresarial d'aquest any se centri en què l'empresa o marca conegui bé els seus potencials consumidors i els ofereixi possibilitats de navegació personalitzada per les seves pàgines web.

 

  • La publicitat a Internet serà més cara per a les empreses anunciants.

 

A mesura que les empreses han anat augmentat la seva inversió en publicitat digital (Adwords, Facebook Ads, Twitter Ads, etc.) ha estat més car obtenir els mateixos resultats amb el mateix cost. Això succeeix perquè la publicitat a Internet funciona mitjançant un complex sistema de licitacions en el qual contra més competència hi ha més car resulta arribar a l'objectiu. Aquesta tendència a l'alça farà que els departaments de marketing de les empreses apostin per invertir més en posicionament web SEO per aconseguir arribar el més alt possible en els resultats de cerca de Google.

 

  • Noves formes d'obtenir informació gràcies als wearables, els dispositius electrònics que "es vesteixen" o es porten posats (rellotges intel·ligents, polseres d'activitat, etc.).

 

El repte del marketing online del 2016 en aquest punt serà doble: d'una banda, ha de tractar sobre l'obtenció de dades de valor dels consumidors i dels seus hàbits de vida, a través de l'ús d'aquests dispositius, i de l'altra, haurà de treballar per interpretar aquestes dades i oferir als usuaris solucions atractives i originals.

 

  • Protagonisme dels "influencers".

 

Les dades parlen per sí mateixes: el 3% de les "persones influents" generen el 90% de l'impacte online.

 

Aquest fet fa que el marketing online d'aquest nou any hagi de centrar la seva atenció en trobar a persones influents, en els diferents sectors i per promocionar productes diversos. No tenen per què ser persones molt conegudes, n'hi ha prou que siguin capaces de marcar tendències i tinguin molts seguidors a les xarxes socials. Les marques ja estan a la recerca d'aquests nous talents a YouTube, Instagram, Twitter i Facebook i les seves col·laboracions són de pagament.

 

  • El social coin guanya adeptes.

 

Es tracta de demanar als usuaris seguidors de les xarxes socials de l'empresa o marca que facin un post en algun dels canals de social media a canvi d'un regal, un descompte o d’un altre benefici. D'aquesta manera l'empresa aconsegueix contingut valuós per a les seves xarxes socials que no prové de la pròpia empresa, sinó dels seus clients, i aquest serà vist per molts altres potencials clients.

 

  • El creixement del comerç online és imparable des de fa anys i està començant a consolidar-se amb botigues madures.

 

El repte per als dissenyadors i programadors web és crear cada vegada serveis millorats per a la gestió d'aquestes botigues online. I sobre el tema de l'estratègia de marketing online pel 2016 que ens ocupa, el repte serà idear embuts de venda cada vegada més complets i ben pensats, perquè a través del contingut d'un blog, per exemple, i l'e-mail marketing les empreses aconsegueixin augmentar les conversions.

 

Si les empreses tenen en compte aquestes 10 tendències de marketing online pel 2016, i s'envolten de bons professionals en la matèria, aquest pot ser el seu any a Internet!

Categories: Marketing Online , Posicionament web SEO , Web Mòbil Responsive , Email Màrqueting , Social Media Màrqueting , Disseny web

Deixi'ns el seu comentari

Ens encantaria conèixer la seva opinió. Si us plau, procuri que els seus comentaris estiguin relacionats amb aquesta entrada. Respecteu també als altres lectors d'aquest blog. Els comentaris off-topic, promocionals, ofensius o il•legals seran editats i esborrats.

 

Enviar comentari
*Camp obligatori
Informació legal
x

Empresa: MONTAWEB SL

NIF: B-64982762

Direcció: Pl. de l'Àngel 15, 2n 2a 08202 - Sabadell - Barcelona

Telèfon: 93 727 50 56

e-mail: info@montaweb.com

 

[...]
Carregant...
[...]
Carregant...

Accés Àrea de Clients

  • Contrasenya*
  • ¿Ha oblidat la contrasenya?
  • >Entrada Àrea de Clients